Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak rovatunk újabb posztja. 😉 🙂
Ebből a jelenetből megismerhetjük a történetek szinte összes lehetséges cselekményszálát.
“- Halál és leleplezés. Egyetemes és egyedi. Bonyodalmak:
Transzvesztita melodráma(…)Gyilkosok.(…)Szolgálhatunk gyalázattal. Meggyalázással. Vagy mindkettővel.(…)– Feltétlenül muszáj obszcénnak lennie? Fel voltam készülve rá. De ennyi az egész? Semmi rejtvény, semmi méltóság, semmi klasszikus? Vagy költészet? Csak ez!? Egy pornográf komédiás és prostituáltak söpredéke.– Látott volna bennünket jobb időkben, adtunk az erkölcsre.(…)– Mi a szokásos témáknál maradunk, csak megfordítva. Azt tesszük a színpadon, ami azon kívül is előfordul. Hisz mindennek a kijárata, egyben más valaminek a bejárata is.(…)– Egy pillanat. Mit hajlandó tenni ennyiért? Tudnak jó darabokat is?– Darabokat? Óóh, igen!– Valami görögöt netán? Biztos ismeri az antik tragédiákat. Nagy klasszikus öldöklések, istenekre vágyódó hajadonok. Vagy fordítva. Ez a maga műfaja. Nem?– Nem mondhatnám éppen. A vér, szerelem, retorika a mi területünk. Netán, vér és szerelem retorika nélkül. Vagy vér és retorika szerelem nélkül. Vagy mindhárom egyszerre, vagy egymás után. De ki van zárva a szerelem és a retorika vér nélkül. A vér kötelező. Csupa vér az egész.– Ez az, amit az emberek kívánnak?”
További technikai segítség
Író, szerkesztő, képzett terapeuta.
Egy időben sokat foglalkoztatta a mesék, az álmok és a sámáni szertartások közötti hasonlóság, ezért kutatásokat végzett ezen a területen, amelyek kiterjedtek a sámáni szertartások vizsgálatára is a modern pszichológia tükrében. Az így szerzett tapasztalatait történetíróként használta fel.
Mivel mind tanulmányai, szakterülete és kutatásai megkövetelték a mesék struktúráink alapos ismeretét, az írás mellett szerkesztéssel is foglalkozni kezdett. Tapasztalatait szívesen megosztotta más írókkal, segítette őket a kezdeti bizonytalanságon túljutni.
Legutóbbi hozzászólások