Letehetetlen…
lenyűgöző stílus…
rabul ejtő…
lebilincselő…
izgalmas…
fordulatos…
az év siker regénye…
és még sorolhatnánk azon jelzőket, amelyekkel a megjelenő könyvek esetén igyekeznek felkelteni az érdeklődést a regény iránt. Azonban ahogy anno a direkt marketingnek, az ilyen jelzőkkel ellátott reklámoknak is leáldozott a könyvkiadás területén, a vásárlók ingerküszöbe ennél már jóval magasabb. Főleg olyan közegben, ahol naponta több tucatnyi hasonló reklám jelenik meg.
Szerzői könyvkiadás során kiemelten fontos a megfelelő könyvmarketing, elvégre a könyvkiadás teljes költsége az írót terheli, így egyáltalán nem mindegy, hogy a befektetett pénzből mennyi térül meg, és mennyi idő alatt.
A könyvmarketinget érdemes már a regény írása közben megtervezni, és az sem gond, ha ehhez szakembert is felkérünk, aki tanácsokkal, vagy akár kész tervekkel lát el. Azonban ahogy a szerzői könyvkiadás során minden más, ez szintén pénzbe kerülhet.
Mit lehet tenni?
A szerzői könyvkiadásnál sem kerülhetőek el az olyan piackutatások, amelyek segítenek megtalálni a célközönséget és a megfelelő felületeket a reklámozáshoz. Ha ezek megvannak, az már fél siker.
Azonban ahhoz, hogy a könyvmarketing a lehető legeredményesebbé tegye a szerzői könyvkiadást, szükséges a megfelelő reklámszöveg, ami a célközönséget szólítja meg, az ő nyelvükön kommunikál, és mellé olyan vizuális megoldások kerülnek alkalmazásra a marketing anyag létrehozásakor, ami felkelti a figyelmüket.
A megfelelő vizuális kivitelezés elkerülhetetlen, hiszen az ember elsődleges érzékszerve a szem. Természetesen a képi megjelenést lehet társítani zenével, vagy akár videó is készíthető. Többek közt ezért fontos, hogy a könyvhöz készülő borító teljesítse a könyvmarketing elvárásait (Milyen egy jó könyvborító).
Az így felépített könyvmarketing nagyon egyszerűen működik: Belebotlik, megveszi.
Ami ehhez szükséges: célközönség megtalálása, képi anyag, reklámszöveg.
Ahhoz pedig, hogy a szerzői könyvkiadással kapcsolatos végeláthatatlannak tűnő költségek elkerülhetőek legyenek, olyan könyvkiadót kell keresni, aki partner a könyvmarketingben, bizonyos keretek között maga is részt vállal a könyv reklámozásából, és az írónak segítséget nyújt a hatékony önmenedzseléshez.
További tippek
További marketing tippekért keresd fel A Szerkesztő válaszol blogot.
Iratkozz fel hírlevelünkre
A feliratkozással biztos lehetsz abban, hogy a Stílus és Technika semmilyen újdonságáról nem maradsz le. Legyen az pályázat, induló kurzus, akció vagy friss tartalom.
Legutóbbi hozzászólások