Mit is jelent a SEO?
search engine optimization
SEO kulcsszó
Tedd látogatottá a
weboldaladat!
A kulcsszavak alkalmazása segítheti a weboldaladat megtalálni, azonban ez nem jelent minden esetben sikert. OIvasd el bejegyzésünket, hogy felmérd, neked hasznos lehet-e SEO szempontjából a kulcsszavas szövegírás.
Sok helyen találkoztok azzal a mágikus szóval, hogy SEO.
Search engine optimization, azaz keresőoptimalizálás, a weblap keresőmotorokban való megjelenésének javítását jelenti „organikus” avagy nem fizetett keresési eredményekben.
A tartalmak vásárlókhoz való eljuttatása, vagyis hogy minél több embert irányítson adott oldalra abban a reményben, hogy vásárló lesz belőle.
Sokszor állítják azt, hogy a SEO-nál szintén be lehet állítani a célközönséget, azonban még ennek ellenére is igaz, hogy inkább hálós halászat ez, mint pecabotos. Sok hal akad fent rajta, azonban jó része nem az, amit ki akartunk fogni.
Vagyis az oldalra látogatók nagy részét nem fogja érdekelni az ott található tartalom. Vásárolni meg pláne nem fog.
Ez az első hátránya egy írói oldal esetében a SEO kulcsszónak, amennyiben nem az értékesítés a weboldal célja, hanem az ismertté válás. Ugyanis ez esetben teljesen más SEO megoldások kellenek, mint egy termék népszerűsítésénél, ráadásul nem lehet sablont alkalmazni. Átgondolt, megtervezett SEO szükséges.
A könyv, az írói tartalom nem egy 2000W-os robotgép különböző funkciókkal és tartozékkal. Így a kulcsszavas megoldás, a termék paramétereinek megadása nem megfelelő a SEO-ra, alkalmazása esetén minimalis lesz a keresőkben a találat. Az sem sokat segít, ha kulcsszónak azt adjuk meg például, hogy: fantasy regény.
És ahogy a ChatGPT és hasonló AI kiegészítések terjednek, a kulcsszavakra kiélezett webes keresőmotorok háttérbe fognak szorulni, mivel az AI nem kulcsszavak alapján keres.
Ezért nem mindegy, hogyan épül fel egy weboldal, és hogy milyen tartalmak kerülnek fel rá. Ahogy egy történetnél, itt is nagyon fontos a struktúra, amit meg kell tervezni.
Már ha az a cél, hogy adott témára, ha valaki rákeres, akkor az író weboldalát szintén felhozza az első pár találati oldalon.
A kulcsszavas megoldás azért sem minden esetben megfelelő egy írói oldal számára (akkor sem, ha könyvet értékesít rajta), mivel a keresők nem mindig a releváns találatokat részesítik előnyben, hanem a szponzorált tartalmat. Ezért például egy „fantasy regény” kulcsszavas keresés esetében könyvkiadókat és terjesztőket fog elsődlegesen kihozni találatnak.
SEO kulcsszó írás
Azonban meg lehet tanulni, hogyan lehet megfelelő kulcsszavas szöveget írni, amivel látogatókat irányíthatsz a weboldaladra.
Manapság már nagyon sok olyan megoldás elérhető, ami segít a kulcsszavas tartalmak létrehozásában, segít a SEO beállításában. Azonban ezek egyike sem alkalmas arra, hogy egyedi szöveget legyél képes írni.
Az AI nagyon jó eszköz, amennyiben képes vagy az általa generált szöveget egyedivé tenni. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy ismerd az adott témát, amiről keresőoptimalizált tartalmat szeretnél gyártani. Ez az ismeret szükséges ahhoz, hogy egyedivé tedd. Például a köznyelvben használt kifejezésre cserélsz egy szakzsargont, magának a mondatnak, a bekezdésnek a stílusát is ehhez igazítod.
Mert a kulcsszó csak abban segít, hogy a keresők megtalálják az oldaladat, láthatóvá válsz a sok százezer másik weboldal mellett. De ebből még nem lesz látogató, eladás meg pláne nem.
Ahhoz meg kell nyerned magadnak a látogatót. Le kell kötnöd a céloldal tartalmával.
Tehát megint igaz az, hogy „Arról írj, amit ismersz”. Amit meg nem, azt ismerd meg.
További marketing tippek A Szerkesztő válaszol blogon
Miért jó, ha van írói weboldalad?
Leginkább azért, mert így az olvasóknak lehetősége van téged és az írói munkásságodat megismerni.
Egy ismert nevet mindig könnyebben választanak a vásárlók, mint egy ismeretlent. Ugyanígy szoktunk vásárolni. A boltban azt a terméket tesszük hamarabb a kosárba, amiről már hallottunk. Még akkor is, ha az éppen egy Tesco gazdaságos termék.
0 hozzászólás