Egyszerű ötletek és gyakorlatok fejlődni vágyó íróknak minden napra
A párbeszéd helyesírása
A párbeszédek után nem minden esetben tesszük ki kijelentő mondat esetén az írásjelet. Ilyen eset, ha a párbeszédet azzal kapcsolatban lévő cselekvést kifejező ige követi.
A szereplő
A szereplő A szereplő minden történet fontos része, függetlenül attól, hogy élő vagy élettelen.Szereplőt sokféleképpen lehet alkotni, itt most a legegyszerűbb módszert mutatjuk be.1. Válassz ki egy személyt a környezetedben. Lehet családtag vagy bármilyen közeli...
Párbeszéd
A párbeszéd elég fontos eleme a legtöbb történetnek, ezért fontos, hogy az ilyen jelenetek, ábrázolások jók legyenek. Sokan elakadnak ott, hogy attól tartanak egy párbeszédet jól megírtnak, ha az passzol a jelenet résztvevőinek az iskolázottságához, jelleméhez. Ez...
A történetírásról általában
A történet mondanivalója
Kurzusaink során rendszerint felteszem az alábbi kérdést:Mi a történet legfontosabb eleme? Az alábbi válaszok közül választhat a hallgató:– a mondanivalója– a történetvezetés– a cselekmény– a karakter– az információadagolás– a szöveg ritmusa– a párbeszéd– a leíró...
A szerkesztés
A szerkesztő képes az író szemével látni a történetet, és annak ábrázolásának sajátosságai alapján értelmezni az egészet. Szerkesztés során a beérkező kézirat nélkülözhetetlen részét képezi a szinopszis, esetleg egy rövid vázlat a történetről, ami nem kizárólag annak...
Az írás célja
Mindig érdemes feltenni a kérdést, hogy mi a célod az írással. Valakinek, hogy "A célom az, hogy jó legyek", másnak a kulcs vagy a tojás. A viccet félretéve: azért fontos egy idő után, hogy tudd, mi a célod vele, mert így képes leszel kialakítani bizonyos elvárásokat...
Pályázatok
Ian Pole: Kárhozott Testvériség | I. Regényíró pályázat
– A várba! Átvágunk rajtuk! Sanguis redundandiam!– rikoltotta Radványi, és megperdülve az épület felé tört. Az utolsó hangok olyan mélyről rezegtek fel a torkában, hogy szája szélét elöntötte a vér, de hadizászlóként magasba emelt pengéje sáfrányszín lüktetéssel csillant meg.
Török Dávid: Betondzsungel és Csodaszarvas | I. Regényíró pályázat
Emberi létünknek célja van.
Ha még nem találtad meg ezt a célt, az nem azt jelenti, hogy nem is létezik, csak még idő kell hozzá, hogy felfogd mi is az.
Detektívsztorit fogunk írni – Kriminovella pályázat | Nyertes történetek
A Detektívsztorit fogunk írni – Kriminovella pályázaton a zsűri az alábbi történeteket válogatta be a kötetbe
Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak
Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak 2. – A cselekmény
Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak rovatunk újabb posztja. 😉 :)Ebből a jelenetből megismerhetjük a történetek szinte összes lehetséges cselekményszálát."- Halál és leleplezés. Egyetemes és egyedi. Bonyodalmak: Transzvesztita melodráma (...) Gyilkosok. (...)...
Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak 1. – Zsáneri meghatározások
Írástechnikai tanácsok kezdő íróknak rovatunk újabb posztja. (komplett írástechnikai kurzus Rejtő Jenő jóvoltából) 😉 :)"Szóval, tisztában van az egyetlen fő törvényével a kalandregénynek: az olvasó gyűlöli a reformokat! A detektív pipázzon, a bűnös legyen cinikus, és...