Íróképzés – Tanulj meg íróként gondolkozni

Íróképzés - Tanulj meg íróként gondolkozniMit jelent írónak lenni? Van, aki a regényírásra vagy bármilyen történet írására művészetként tekint, más az önkifejezés egyik módjának tartja, míg megint más pusztán le akar írni egy történetet, és reméli, hogy valakinek...

A regényírás gyakorlása 3. | A Szerkesztő válaszol

Regényírás gyakorlása ismert történetek alapjánMítoszok, mesék Az egyik legkönnyebb módszer, amikor egy régi, nagyon jól ismert rövid történetet használunk alapnak, és annak elemeit felhasználva átültetjük más környezetbe (szerk. megj.: lásd Star Wars).Történet A...

Az írói blokk megelőzése 1.

Az írói blokk nem más, mint olyan pszichés állapot, amiből az író nem tud kilépni. Ez nem minden esetben magával a történettel vagy az írással kapcsolatos, hanem olykor külső tényezők, például magánéleti vagy társadalmi probléma idézi elő. Ebben a bejegyzésben nem...

Könyvkiadás – A kézirat útja a boltig | A Szerkesztő válaszol

Könyvkiadás – A kézirat útja a boltig A kezdet A regényírás egy nagyon izgalmas és kreatív folyamat, ahol az írók megoszthatják gondolataikat, érzéseiket és tapasztalataikat az olvasókkal. A könyvkiadásnak számos előnye van, például: A fiókon kívül mások is...

Regényíró kurzus | Lépj ki a sémákból!

Unod már az elcsépelt klisékből építkező sztorikat?Se olvasni, se írni nincs már ilyet kedved?Akkor tanulj meg íróként gondolkozni!"Vázlatai árulkodnak hősei sok gondolkodást igénylő megalkotásának folyamatáról, s arról, hogy először egy vezérmotívumot kitalálva aköré...

A regényírás gyakorlása 2. | A Szerkesztő válaszol

Írj álomnaplót! Hasonlóan a normál naplóíráshoz, az álomnapló írása szintén segíthet a regényírásban. Ennek érdekében mindig legyen a közeledben valami, amibe ébredés után – akár az éjszaka közepén is, ha felébredsz belőle – azonnal le tudod írni. Azonban ne csak a...

Karakteralkotás, karakterábrázolás – 1.

1. A karakter Definíció: A karakter lehet élő vagy élettelen, a történet cselekményeiben közvetlenül vagy közvetve részt vesz, arra hatást gyakorol. Miért kell karakter a történetbe? Nélküle ki kerülne konfliktusba? A történetek nagy részét az viszi előre, hogy a...

A regényírás gyakorlása 1.

Írj naplót! A regényírás gyakorlásaként vezess naplót, de ne csak felsorold, hogy mit csináltál a nap folyamán, hanem próbáld meg az érzéseket és hangulatokat is leírni. Válassz ki egy incidenst (konfliktus, ami cselekvésre késztetett téged vagy mást) és írd le rövid...

Hogyan írjunk szexjelenetet?

A szórakoztató irodalom és a szex Szexjelenet - csapó 1 Mondhatnám, hogy arról írj, amit ismersz, azonban ebben az esetben hirtelen megszaporodna a bűnügyi szervek munkája (is). (szerk. megj.: meg az internetes adatforgalom) A vágytól fűtött erotikus jelenet megírása...

Szinopszis írása | A Szerkesztő válaszol

A szinopszis írása A legtöbb író rémálma, amikor egy pályázati kiírásnál meglátja, hogy szinopszist kell mellékelni. Maga a szinopszis a történet tartalma, minden spoilerrel együtt leírva. Vagyis nem összetévesztendő a fülszöveggel, aminek célja az olvasó...

Mi lesz a kezdő szerzőkkel az Aranymosás felfüggesztése után? | MNO cikk

A hét elején számos kezdő írót sokkolt a hír, hogy az Aranymosás felfüggesztésre kerül, ami nem kizárólag a regénypályázatot érinti.A cikk írója számos kiadónál érdeklődött (Álomgyár, General Press stb), hogy az így "felszabaduló" íróknak milyen lehetőségei lesznek...

Karakterek közötti interakció

- ami nem kémia  Hogyan ábrázolunk két vagy több karakter közötti interakciót, hétköznapibb nevén: kölcsönhatást? Nem kémiát, mert az teljesen más, ha valakiből kémiai hatás vált ki valamilyen viselkedést. Amikor két karakter közötti kémiáról beszélünk, akkor a...

CÍM – AVAGY A CÍMADÁS NEHÉZSÉGEI

A legtöbb szerzőnek komoly fejfájást okoz, hogy milyen címet is adjon a történetének, függetlenül annak terjedelmétől. A címet sokan magával a történettel azonosítják, ezért minden író azt szeretné, hogy az az egy vagy pár szó visszaadja magát a történetet, az általa...

A párbeszéd helyesírása

A párbeszéd helyesírása„… a központozás egyenrangú a mondanivalóval, sőt néha mégtöbb… Természetesen mindennek az ellenkezője is igaz…” (Kálnoky László: Eszmefuttatás a költészet mikéntjéről)A párbeszédek helyesírását illetően leginkább az jelenthet kihívást, hogy...

A regényírás – Hol is kezdjem? 2.

FolytatásAz előző bejegyzésben nagy vonalakban felvezettem, hol is érdemes kezdeni a regényírást, ebben pedig folytatom, miként is indulj el.Feltételezem, hogy az alap készségek, mint helyesírás, jó fogalmazó készség és az írói képzelet mind rendelkezésre állnak,...

A regényírás – Hol is kezdjem? 1.

Regényírás - A kezdetSokan úgy vélik, hogy aki regényírásra adja a fejét az olvasson sokat, és ha a leendő felfedezett – egy bizonyos – zsánerben akar írni, akkor a zsáner minden könyvét, egészen a kezdetektől indulva.Attól, hogy valaki sokat olvas, még nem lesz író....

Írástechnika

Karakteralkotás, karakterábrázolás – 1.

Karakteralkotás, karakterábrázolás – 1.

Karakteralkotás, karakterábrázolás: A karakter lehet élő vagy élettelen, a történet cselekményeiben közvetlenül vagy közvetve részt vesz, arra hatást gyakorol.
A történetek nagy részét az viszi előre, hogy a benne lévő karakterek kölcsönhatásba kerülnek a rájuk ható eseményekkel, bármi vagy bárki is idézze azokat elő.

bővebben
Karakterek közötti interakció

Karakterek közötti interakció

- ami nem kémia  Hogyan ábrázolunk két vagy több karakter közötti interakciót, hétköznapibb nevén: kölcsönhatást? Nem kémiát, mert az teljesen más, ha valakiből kémiai hatás vált ki valamilyen viselkedést. Amikor két karakter közötti kémiáról beszélünk, akkor a...

bővebben
Bevásárlókosár0
Nincs termék a kosaradban!
Vásárlás folytatása
0