Keresem azt a könyvet…

A címére nem emlékszem,…

…csak arra, hogy egy férfi és egy nő ölelkeztek, és talán zöldes színe volt.

…csak arra, hogy az elején egy harcos áll karddal a kezében, és talán barnás színe volt.

…csak arra, hogy űrhajó van az elején, a háttérben meg az űr.

 

Ismerős?

Tehát egy jó könyvborító…

Gyermektelenül

…elsősorban figyelemfelkeltő.

A könyv borítójának nem a zsánert, hanem a történetet kell közvetítenie. A zsánert a fülszövegnek vagy leírásnak kell egyértelművé tennie. Mindezek mellett fontos, hogy a borító képi világa adott célközönség által előnyben részesített elemekből épüljön fel. Egy jó grafikus mindezeket figyelembe véve képes elkészíteni azt a borítót, ami a szerzőnek és a vásárlóknak is tetszik.

A borító grafikájánál azért sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy milyen minőségű és mennyire sikerül figyelemfelkeltőre, mert a kép egyben marketing eszköz is. A legtöbb felületen (a könyvesbolt polca, webshop, reklám, közösségi oldalakon posztokban stb.) az olvasó ezzel találkozik, ezt látja meg először, ennek kell felkeltenie az érdeklődést a regény iránt. Ha odafigyelünk a marketingben rejlő lehetőségekre, alkalmas ajándéktárgyak készítésére (képeslap, hűtőmágnes, bögre, póló stb.), ami újabb felület a könyv reklámozásához.

 

Mire kell figyelni borító készítésénél?

Arra mindenképpen, hogy a grafikus, aki a képet készíti, legyen tisztában a nyomdai anyagleadás feltételeivel. Ugyanígy lényeges, hogy a kép elrendezése a borítón megfelelő legyen, vagyis a grafikus fontos képi elemeket ne helyezzen a hajtás vagy vágás közelébe.

Megfelelő betűtípust alkalmazzon, ami kereskedelmi felhasználásra is alkalmazható (a legtöbb betűtípus csakis magánfelhasználásra, vagy nem konkrét kereskedelmi célra használható fel – pl. ingyenes szórólap készítés, weboldalhoz stb.).

Rejtővel egy asztalnál

A Stílus és Technika a vele szerződött íróknak szükség esetén borítótervekkel is segít, vagy a szerző által felkért grafikussal együttműködik, hogy a borító nyomdai kivitelezésre alkalmas és minden más szempontból megfelelő legyen.

További segítséget a borító készítéséhez nyomdai partnerünk, a PROMÉDIA REKLÁM oldalán találtok:

PROMÉDIA REKLÁM Kft.

Hogy működik a jó könyvmarketing?

Letehetetlen...                         lenyűgöző stílus...                                                                                                       rabul ejtő...                                                           lebilincselő......

Szerzői könyvkiadás egyszerűen

Megírtad? Kiadjuk. Ennyire egyszerű. Szerzői könyvkiadás könnyedén. Szerkesztés, korrektúra, mentorálás, tördelés, nyomdai kivitelezés, országos terjesztés, marketing. Az író elment vadászni, a szerkesztő meglőtte, a korrektor hazavitte, a tördelő előkészítette, a...

Hogyan válassz kiadót?

A választásEgyetlen szóval kifejezve: körültekintően. A barátságos hangnemben történő kommunikáció nem elég. Tisztában kell lenni a könyvpiac működésével, a terjesztői hálózattal, a szerzői joggal, a felhasználáshoz fűződő jogokkal, a könyvpiacra jellemző terjesztői-...

Iratkozz fel hírlevelünkre

A feliratkozással biztos lehetsz abban, hogy a Stílus és Technika semmilyen újdonságáról nem maradsz le. Legyen az pályázat, induló kurzus, akció vagy friss tartalom.